Wednesday 29 April 2015

Kilang Pakaian Di Bangladesh

Kilang Pakaian Di Bangladesh
Lokasi : Narayanganj

Bangladesh adalah salah satu negara yang textile adalah sumber pendapatan bagi ekonomi. Terlalu banyak kilang samada yang kecil mahu pun yang besar di setiap daerah pasti ada. ini adalah lawatan saya ke kilang di bangladesh sebelum memeterai persetujuan bagi menghasilkan produk saya. pergi seorang tanpa teman jalan membawa diri di negara orang.

Saya di bawa oleh kereta kepunyaan kilang tersebut , saya di layan sebagai tetamu vvip. segala makanan dan tempat tinggal di sediakan .



\


Dibilik ini adalah tempat tetamu daripada luar negara yang datang ke kilang ini untuk berurusan akan ditempatkan. Ia terletak di atas sekali bagunan kilang ini. segala kemudahan seperti kipas, televisyen , dapur dan sebagainya lengkap . begini la cara mereka melayan pelanggan dari luar.


Pengankutan utama di bangladesh adalah basikal. akibat traffic yang selalu jem, basikal adalah salah satu kemudahan yang boleh digunakkan untuk capai ke satu destinasi dengan cepat.


ini adalah mesin spinning , mesin ini akan menenun benang untuk dijadikan kain, 


kawasan finishing. apabila pakaian yang telah siap di proses, 


sewing department


Printing department


Ini adalah technician machine yang bekerja di kilang ini, 


Dyeing department


Ini adalah bahagian di mana proses fabric yang akan menentukan kualiti jenis kain.


quality inspection , semua fabric akan di check 1 per satu sebelum proses dyeing


ini adalah kilang spinning . kilang ini akan memproses yang yarn menjadi benang. kilang ini agak berjauhan dari kilang asal , atas faktor pencemaran ia diletakkan di kawasan yang agak dalam sedikit, begitulah penerangan yang saya dapat


Ini adalah hasil benang yang sudah siap di proses, selepas proses ini siap, benag tersebut akan dimasukkan ke bahagian spinning bagi proses menenun menghasilkan kain.


Dibangladesh terdapat banyak kilang ada kilang " Haram  ada kilang yang betul maksud saya disini yang menepati aspek dari kerajaan bagi membuka kilang pembuatan pakaian. Antara requirement dari kerajaan bangladesh adalah mewajibkan setiap kilang pakaian mesti mempunyai sistem tapisan air sendiri sebelum di buang ke sungai. bermakna sisa air dari kilang ini harus diproses dahulu sebelum disalurkan ke luar samada ke sungai atau laut.

Semoga perkongsian saya ini dapat memberi manfaat pada semua, bagaimana kehidupan atau ekonomi dibangladesh dijana sehingga mampu mengeksport hasil ke luar negara. banyak negara dan brand dunia yang menjadi customer kilang di bangladesh. 

Saudagar dari Bangladesh

we SEARCH
we CARE
we DELIVER

We HELP Custom product direct factory bangladesh , We Send to you warehouse . We Have logistic partner company to take care delivery from Bangladesh to Malaysia

Enter your email address And Get Update from this Blog:


Delivered by CatitanSaudagar

No comments:

Post a Comment